Berte to jako varování pro vás. Aby se vám nestalo něco podobného.

Rychlý článek


Jednoho letního dne jsme navštivili nejmenovaný obchod v Prachaticích a po konverzaci nad službami této firmy jsme jim řekli co zase děláme mi a čemu se věnujeme.

Byli jsme tedy požádáni o přátelskou výpomoc a měli jsme prověřit jejich zázemí co se týče webové stránky optimalizace a marketingu. A přišli jsme na toto

Provedli jsme kontrolu funkčnosti webu

- Na webové stránce měli v hlavním menu 6 odkazů a z toho fungovaly dva a to přihlášení zákazníka, kde byla také registrace a úvodní strana. Po kliknutí na ostatní odkazy se nestalo nic. Po přihlášení a registraci se zákazník ocitl v nabídkovém katalogu, kde si nemohl nic objednat či koupit . Jen se podívat co katalog nabízí.
- V menu byl také nákupní košik, ale nebyl tam e-shop (hodně matoucí záležitost)
- Chyběly informace o firmě až na dvě řádky na úvodu webu, kde bylo Nabízíme….. (dál neuvedem nic,aby nebylo jasné o jakou firmu jde) a kontakty byly maličkým písmem v patičce webu. Kdyby jsme je nehledali nikdy by jste si jich nevšimli.
- Byli tam nastavitelné volby jazyků pro angličtinu a němčinu, když jsme chtěli změnit jazyk Nic se nezměnilo, web i nadále zůstal v češtině.
- Dále byl v menu ceník, který byl na webu formou fotografie (takže pro marketing zcela napoužitelný)

Provedli jsme analýzu, jaký vedou marketing a co by se dalo použít.

SEO měl web udělán na 55%
Sociální sítě
  - Facebook, 60 sledujících, aktivitu u článku 3 až 8 osloveni a 1 až 3 zájem. Dotázali jsme se, jak dlouho facebook funguje a bylo nám sděleno že půl roku
   - Instagram 21 sledujích, 28 článků a aktivita ,ještě horší než u facebooku
na žádných jiných sociálních sitích firma nefigurovala.
Email marketing žádný a nic dalšího co by se dalo za marketing považovat.

Po tomto jsme si dali schůzku s lidmi kteří nás o tuto analýzu požádali a sdělili ji naše poznatky a zjištění. Po docela dlouhé konverzaci jsme se dozvěděli, jak firma vlastně funguje a že jsou součásti řady firem, které vlastní jeden majitel (jejich otec). Sdělili nám, že největší jejich problém je ten, že o nich nikdo neví a tak nevydělávají.

Požádali nás jestli by jsme byli ochotni jim pomoci, vše zlepšit, aby jim neutekla letní sezóna. Ale, že to ještě musí prodiskutovat s majitelem firmy. S pomocí jsme souhlasili a dohodli se na další schůzku, až budou mít více informací.

Uběhl asi týden a znovu jsme se sešli, kde nám bylo oznámeno, že je jim to líto ale že nemohou s námi spolupracovat, protože obnovily smlouvu před měsícem s Pražskou firmou, která pro ně již nějaké období pracuje a stará se jim o marketing a webovu stránku. A pro IT potřeby, ještě zaměstnávají webovou pracovnici. A díky této smlouvě jsou zavázáni smlouvou s tou marketingovou firmou spolupracovat a nejde se s ní dostat, a že ze strany majitele firmy není ani vůle o to usilovat.

No nedalo nám to a ptali jsme se kolik je tato spolupráce měsíčně stojí, a jak dlouho již tato spolupráce funguje. A bylo nám řečeno, že Webovou pracovnici mají již dlouho min. 3 roky a celkem platí za vše 50 000 až 60 000,- kč měsíčně.

Asi vám nemusíme moc vysvětlovat, jak moc nám spadla udiveně brada. Zůstala nám v puse otázka.
A ZA CO ŽE TO PLATÍTE? !!!

No rozloučili jsme se s nimi, byli to moc příjemný, mladý lidé a popřáli jsme jim hodně štěstí do budoucna. A informovali je, že kdyby se něco změnilo ví, kde nás najdou.

A Závěrem?

Nikdy se nenechte upsat jakoukoliv marketingovou či IT firmou na dlouhé období, aniž by z toho nešlo odejít. Protože,proč by si vás jakákoliv firma chtěla pojistit smluvně pro dlouhodobou spolupráci. Jen v případě, že si není jistá trvalým pracovním nasazení pro danou záležitost . Nebo také, když ví že jejich výsledky nebudu optimální a dobré.

Japet studio takové praktiky zásadně odmítá a nenabízí je. Samozřejmě, že jsme rádi za dlouhodobou spolupráci a také o ni usilujeme, ale naši zákazníci mohou kdykoliv říct nejsme spokojeni a odejít. Kdykoliv.

Takže tento článek berte, jako varování, aby se vám nestalo něco podobného.

Mějte pěkný den.