Váš web je jako živý organizmus.

Marketing


Jak už napovídá název článku budeme psát o potřebě se starat o webou stránku. Když máte webovou stránku hotovou neznamená to konec práce, ale je nutné se o ní dál starat a nenechat ji ladem lěžet. Povíme co je třeba dělat, a kdo by to měl dělat.

Stále častěji na internetu jsou k vidění webové stránky, které jsou budˇ viditelně staré, anebo neudržované, nebo již dávno neaktuální. Tento článek vyplývá z našich zkušeností z oblasti tvorby webových stránek, kdy jsme se již mnohokrát setkali s tím že se lidi o své stránky nestarají, nebo si myslí, že to co mají bohatě stačí.

O web, který se nikdo nestará chřadne a vadne stejně, jako jakýkoliv organismus o který se nikdo nestará, nebo se o něj stará špatně.

Co je chřadnutí a vadnutí webové stránky.

Vyhledavače, jako třeba Google má roboty, kteří prohledávají weby a zaznamenávají obsah a třídí jej, dělají toho mnohem víc, ale to není předmětem tohoto článku. Takže web, který je neaktualizovaný a dlouhé měsíce na něm není pohyb návštěvníků, nebo jakákoliv změna obsahu, web nikam dopředu neposune.

Návštěvník přijde jednou, dvakrát možná i třikrát a pokud na webu není žádná dlouhodobá novinka, už nemá potřebu přijít. Většinou už nepřijde nikdy pokud k tomu nedostane nějaký podnět. Je to napsáno velmi zjednodušeně, ale v jádru je to přesně tak.

Na webu by nikdy neměla ustat práce, pořád je co zdokonalovat a upravovat, aktualizovat a každý kdo tvrdí opak, tak už se mu prostě nechce.

Obsah webu, jak se často říká „je král“

A je to pravda. Viditelnost vašeho webu na internetu ovlivňuje právě obsah mimo jiné. Na obsahu záleží jestli návštěvníky udržíte, nebo přilákáte, jestli budou mít zájem čist co na webu píšete či prezentujete. Tvorba obsahu je poměrně těžká marketingová disciplína a má velký vliv na to, zda je váš web zobrazován ve vyhledavačích či není. Hlavně kdy, proč a komu.

Co způsobuje život na webu.

No jsou to hlavně návštěvníci, kteři mají co číst, sdilet, povídat si, objednávat, nebo kupovat a mohou to dělat třeba prostřednictvím ruzných prvků na webu. Protože web, bez návštěvníku je k ničemu a pro to jste si ho určitě nepořizovali, aby tam nikdo nechodil.
Blog je takovým dobrým činitelem, kam přispívají majitelé webu, tvůrci či zaměstananci firem . Na návštěvníky působí dobře když mají pocit, že nečtou nějaký text, ale když čtou text, který píše konkretní člověk. Když mají pocit nebo přímo možnost se zapojit do komunikace na dané téma, které je zajímá.
Diskuzni fóra a možnost komentářů, určitě způsobují život na webu.
Magazín, toto je časově náročné a klade důraz na stálou a pravidelnou tvrobu obsahu,ještě ve větší míře než blog.
Využití sociálních sítí to znamená, propojení webu a sociálních sítí, například nějakým sdíleným článkem, videem či fotkou.

Představa, že si vytvoříte web a už ho máte a nemusíte nic dělat je mylná.

Správce webu

Pokud nemáte potřebné znalosti, nebo čas, bylo by dobré mít pro váš web správce webu.

Co takový správce webu vlastně dělá?

V první řadě je třeba říct, že webhostingová společnost na kterém váš web funguje, většinou nedělá zálohy vašeho webu a když ano, dělají to z dobré vůle ne z povinnosti. Takže prvním úkolem správce webu, by mělo být udržovat aktuální zálohu webu. Dále dohlíží na technologii webu, zda je aktuální v ohledu na použité technologie. Zda fungují formuláře, nebo registrace uživatelů. Že stránky nejsou pomalé a stále jde o hladký způsob načítání dat z vašeho webu, pro uživatele všech zobrazovacích medií.

Starejte se o vaše weby a mějte krásný den